הדברה נגד מזיקים

חומרי הדברה אקולוגיים

אחת מהבעיות המציקות ביותר שמופיעות לעתים בבתים שלנו היא נוכחות של תיקנים, מכרסמים או חיות אחרות. זוהי תופעה נפוצה שמתגברת בחודשי השנה החמים ואין בית בישראל שלא מכיר אותה. פרט לבעיה התברואתית שהג'וקים מביאים עימם, מדובר במטרד שמשפיע על איכות חיינו ממש. כאשר מופיעים חרקים ומזיקים בבית, הפתרון היחיד לטווח ארוך הוא ביצוע הדברה.

צוות אתר המדבירים נט שופך קצת אור על הנושא: הסיבה לכך שהדברה מקצועית היא הפתרון המומלץ היא שכאשר מבחינים בחרקים לעתים קרובות בבית, הדבר מעיד על כך שישנו מקום מסתור כלשהו שבו הם מתרבים ושבו האוכלוסייה שלהם גדלה. לכן יש צורך בהדברה של מקומות המסתור הפוטנציאליים כדי לסלק אותם לתקופה ממושכת. הדבר נכון לגבי תיקנים, נמלים, חרקים מכל הסוגים וגם לגבי חיות גדולות יותר. כאשר בבית ישנם עכברים, חולדות או מכרסמים קטנים, לעתים יש ללכוד אותם ופתרון ההדברה פחות רלוונטי עבורם.

מה זו הדברה אקולוגית?

כולנו יודעים שחומרי ההדברה שבהם עושים שימוש בבתים הם בעצם רעלים. רק רעלים יכולים לקטול את המזיקים ולכן מדובר בחומרים שלא מומלץ לבני אדם להיות חשופים אליהם. חומרים אלו יכולים להיות מזיקים גם לסביבה, ולא רק לבני האדם.

מאחר וקיימת מגמה כללית בעולם התעשייה לפתח חומרים אקולוגיים וירוקים שאינם מזיקים לסביבה – גם בתחום ההדברה פותחו חומרים כאלו. חומרי הדברה אקולוגיים מבוססים על הדברה ביולוגית ועל חומרים טבעיים שדוחים מזיקים ואף הורגים אותם.

מדובר בחומרים שבהם אין בכלל כימיקלים מסוכנים או שיש בהם מינון מזערי של כימיקלים כאלו. ריסוס של חומרי הדברה אקולוגיים הוא יעיל באותה המידה ומאפשר גם לבני הבית לשוב מהר יותר לשגרת חייהם הרגילה לאחר ביצוע ההדברה.

באילו חומרים משתמשים?

ישנם סוגים שונים של הדברה, חומרי הדברה אקולוגיים הם חומרים נטולי כימיקלים מזיקים. במקום הכימיקלים, נעשה בהם שימוש בחומרים טבעיים מסוגים שונים שדוחים וקוטלים מזיקים. גם חומרים טבעיים יכולים להרחיק מזיקים בבית, והדברה אקולוגית עושה שימוש ביתרון זה.

חומרים אקולוגיים מסוימים מקבלים את תו התקן של המשרד להגנת הסביבה ולכן השימוש בהם מומלץ במיוחד. חלק מהחומרים האלו נמכרים גם ברשתות השיווק וניתן לבקש מראש מהחברה שמבצעת את ההדברה להשתמש בחומרים ירוקים ואקולוגיים.

הדברה נגד מזיקים

כמה עולה הדברה אקולוגית?

העלות של הדברה אקולוגית דומה בדרך כלל לעלות הדברה שעושה שימוש בכימיקלים. בחברות הדברה רבות, מחיר המחירון עבור הדברה אקולוגית סטנדרטית מתחיל ב-200 ₪. המחיר יעלה, מן הסתם, אם יהיה צורך בריסוס חומרים בשטחים גדולים יותר וכאשר יש גם שטחים חיצוניים שבהם יש לבצע את ההדברה.

לעתים יש צורך בחומרי הדברה אקולוגיים יקרים, והדבר עלול לגרום לעלות ההדברה להיות יקרה יותר מאשר הדברה סטנדרטית עם כימיקלים. אך למרות שהמחיר יכול להיות יקר יותר, לקוחות רבים מעדיפים לשלם את המחיר הגבוה מאחר והדברה זו היא ירוקה וטובה יותר לבית ולסביבה.

פרסומת הדברה