מנישואי הומואים להגירה: שבוע שיזעזע את הרפובליקנים

בשנים האחרונות, הדבר הבולט על הרפובליקנים הוא שזה כבר כמעט כולו מופנה כלפי פנים. הרפובליקנים מקובעים על קומץ של בעיות חובות, גירעונות קרתניים, את הניטל של היזם, ואת האיום המאיים של להרחקה של כמעט כל דבר אחר. כשמשהו אחר לא להתערב, זה היה  כדי להתאים הסט הצר הזה של חששות. כך הנושא של ועידת הרפובליקנים בסופו של דבר להיות תלונה רועשת מעל אובמה "לא לך לבנות כי" תגובה, ולכן אסטרטגית מיעוט הבוחר של קמפיין רומני מתעקשת לכתבים כי השחורים והיספאנים אכפת חוב וגירעונות, יותר מדי, והיו למעשה גרועה במיתון מאשר לבנה.

זו לא הייתה אסטרטגיה יעילה. אבל לא היה זה באופן פעיל הרסני. לעתים קרובות, שילוב של פסיביות ופרופורמה התנגדות לרפובליקאי אובמה סדר היום שנעשה נראה כמו עוברי אורח לעניינים לאומיים.

דרך אחת להסתכל על האירועים החשובים של השבוע בוושינגטון, מקביעותיו של בית המשפט העליון למעבר של הסנאט של רפורמת הגירה, היא ככוח שידחוף הרפובליקנים לעסוק בסדרה של סוגיות מרכזיות בחיים אמריקאי. את החלטות המפלגה הופכת ילכו דרך ארוך לקראת קביעת גורל עתידו האלקטורלי.

פסק דינו של בית המשפט ביום שלישי פסילת הוראת חוק זכויות ההצבעה המרכזית פירושו הענקת זכות הצבעת מיעוט בוחר תהיה עוד יותר של נושא חם כפתור. על פניו, פסק הדין הוא נצחון לרפובליקאים, במיוחד אלה שיש להם דחפו את חוקי בוחר-זהות מדינה ושיטות אחרות כדי להגביל את הגישה לקלפיות, אבל נחסמו על ידי משרד המשפטים. ואכן, פקידי טקסס כבר הודיעו שהם חוקק חוק בוחר-ID שנחסם לפני הבחירות האחרונה באופן מיידי. אבל כפי שטענתי, הנצחון הזה יהיה כוס תרעלה לרפובליקאים אם לשעוט להטיל הגבלות חדשות פוגע בבוחרי המיעוט מושפעים ביותר על ידי אלה חוקים ש-, אחרי הכל, הם אנשי רפובליקאים זקוקים באופן נואש למשוך.

ביום רביעי בית המשפט פסל את חוק הגנת נישואים, ביעילות הענקת מעמד חוקי נישואים חד מיניים בקליפורניה ותריסר מדינות אחרות והבטיח כי הנושא עכשיו יהיה לחם ב37 המדינות שבן זה עדיין לא חוקי. כיוליה של וושינגטון פוסט ציין, "רפובליקאים יקבעו אם נישואים בין הבנים אותו מין הופך להיות אוניברסליים בארצות הברית." רפובליקאים כבר נתפסו בצד הלא נכון של נושא שבו דעת קהל אמריקנית משתנה במהירות. (ואכן, מאז הבחירות, שלושה סנטורים רפובליקנים שהודיעו על תמיכתם בנישואי הומואים, ולאחרונה אלסקה הסנטור ליסה ). האפשרות של מאבק ארוך שנים על פני עשרות מדינות, המתרחש בזמן יותר ויותר אמריקאים באו לתמוך הומו נישואים, יש לרפובליקאים להפחיד להוטים ללחוץ את המוניטין של המפלגה לחוסר סובלנות ולהרחיב את הערעור שלה.

ביום חמישי, העביר הסנאט, פיליבסטר הוכחה, הצעת חוק רפורמת הגירה מקיפה מפלגתית בהצבעה של 68-32. עכשיו עוברת לפעולה בשליטה הרפובליקנית הבית. משהו שמזכיר את הצעת החוק בסנאט בוודאי לזכות ברוב בבית נבחר, אם רמקול ג'ון בונר הסכים להביא הצעת חוק כזאת לרצפה. אבל הוא לא הסכים ואולי לא (למרות שהמורשת שלו תלויה במאזן). אם הגירת הרפורמה נכשלה, רפובליקני יקבל את האשמה וכמעט בודאות לשלם מחיר אלקטורלי תלול, אם לא בשנת 2014, משנת 2016 של פירוק רכבים.

זה אפשרי, כמובן, שהרפובליקנים יצליחו לנווט מעבר בטוח, סדרנות באמצעות רפורמת הגירה ועודכן חוק זכויות הצבעה, ולמתן את התנגדותה לזכויות הומוסקסואלים. או שזה יכול ללכת לכיוון השני. כך או כך, השבוע יהיה הביט לאחור על כנקודת מפנה.