טיפים לבחירת רואה חשבון נכון

בעשור האחרון היה ידוע שמדינת ישראל היא בעלת אחוז עורכי הדין לכמות התושבים הגדולה ביותר במזרח התיכון. לפי הנתונים שפורסמו בשנת 2014 באתר כלכליסט ישנם בישראל כמות של עורך דין 1 על כל 150 תשבים. התחום הזה עמוס בבעלי מקצוע שחלקם מצליחים לפלס את הדרך המשפטית, להשיג לקוחות ולהתפרסם וחלקם הרב פשוט פורש ממקצוע המשפטים – עורך דין ופונה לכיוונים אחרים כגון תואר שני, מחקר ועוד.

אך בשקט בשקט, תחום ראיית החשבון, רואה חשבון בישראל, תופס תאוצה לא פחות מאשר עורכי דין וכיום ישנם לא מעט רואי חשבון בישראל.בשנת 2013 עמד מספר רואי החשבון בישראל על סך של 18300 רואי חשבון. בשנת 2014 הפער אף גדול יותר והגיעה לרמה של כ- 25 אלף בעלי תעודת רואה חשבון. והמספר הזה אמור לחצות בקלות את רף ה- 30 אלף רואה חשבון עד סוף 2015.

מקצוע זה של ראיית חשבון לא פשוט ולא קל. הוא צורך לימודי תואר של 4 שנים לקבלת תעודת תואר של עיסוק בראיית חשבון. לאחר מכן יש להשלים עוד שנתיים סטאז' במשרד רואה חשבון מוכר, שם הם צריכים לצבור את הניסיון התעסוקתי הנדרש עבור מבחני הלשכה ולאחר השנתיים הללו רשאים להיבחן עבור תעודת רואה חשבון.

מדוע רואה חשבון עובר כל כך הרבה?

ראיית חשבון הינו מקצוע הכולל בתוכו חישובים רבים ולכן חשוב להשתפשף טוב טוב בתוך המקצוע הזה לפני שנכנסים אל השוק.

רואה חשבון

רואה חשבון מציע מגוון שירותים כגון

  • שירותי החזרי מס וחישובי מס שנתי לשכירים גם ועצמאיים
  • שירותי ביקורות לעסקים ופרטיים ומאזנים
  • ניהול חשבונות של כל בעל עסק
  • טיפול בהצהרות הון
  • טיפול עם גילויים מרצון
  • טיפול ועזרה עם פתיחת עסק חדש במשק
  • ועוד שירותים רבים...

בגלל כל השירותים האלה, נדרשים הסטודנטים לעבור תקופה ארוכה של הסמכה על מנת להכנס לשוק העבודה ולקבל את המשרה הרצויה. מי שמצליח לעבור את כל התהליך נכנס לתפקיד קשה וטובעני אך מי שאוהב את זה בהחלט יהנה מהתעסוקה הזאת.

אם אתם אנשים שאוהבים מספרים ועבודה מאומצת אתם יכולים להתחיל את הדרך שלכם באמצעות צעד קטן ולחיצה על הקישור הזה ללשכת רואה החשבון בישראל